Zvyšte návštěvnost svých webových stránek, vyděláte!
více v článku...
SEO je základ
SEO, tajemně znějící zkratka, je klíčem k úspěchu vašeho podnikání na internetu. O co jde? Pod písmeny SEO se skrývá cel název služby „Search Engine Optimalization“, neboli optimalizace webu pro vyhledávače. V zásadě vám to umožňuje reagovat na algoritmy vyhledávacích systémů. Ty na základě různých kritérií řadí weby do žebříčku tak, aby byly (podle vyhledávače) pro klienta co nejrelevantnější, a v tom celý váš úspěch spočívá. Stačí umět těchto zkoumaných parametrů využít, přizpůsobit je, a můžete se v seznamu výsledků značně posunout. Tím výrazně zvýšíte svou návštěvnost (protože uživatelé většinou prohlíží jen první, maximálně druhou stránku výsledku) a o to vám pravděpodobně jde, ne? Ale pojďme postupně, od začátku.
Pravidelná SEO analýza je základ
Základem celé SEO optimalizace je důkladná SEO analýza vašeho webu. Možná vás napadá, proč tomu tak je. Inu, odpověď je prostá. Pokud zaznamenáte snižující se zisky z vašeho e-shopu, menší zobrazovanost článků na blogu nebo výrazně propadající se návštěvnost, pak je na vině právě špatně nastavený některý parametr SEO. Účinnou prevencí pro vás není ani dokonalá optimalizace při tvorbě stránek. Trendy na internetu se postupem času mění a tedy ani dokonalé stránky nemusí všechny jeho principy po roce, dvou dodržovat. V takovém případě byste měli provést důkladný SEO audit, který projde všechna důležitá kritéria a řekne vám, kde je chyba. Z jakých kroků se taková kontrola skládá?
Analýza klíčových slov (nejen v textu, i v nadpisech, nebo titulcích)
Analýza rychlosti načítání
Kontrola zdrojového kódu
Analýza zpětných odkazů
Kontrola struktury stránek
Jednota URL adres
méně významné parametry (grafické provedení, reklama,…)
V případě nutnosti proveďte SEO optimalizaci
Samotná analýza vám odhalí nedostatky vašeho webu. Ovšem sama o sobě je nevyřeší. K tomu je potřeba jiných nástrojů. Avšak díky znalosti chybně nastavených kritérií můžeme přejít k jejich optimalizaci. Měli bychom upravit zdrojový kód tak, aby byl čistý a krásně čitelný (a především bez chyb), do textu nenásilně a při zachování logiky věci doplnit tématická a často hledaná klíčová slova a upravit strukturu stránek tak, aby byla co nejjednodušší. Určitě bychom neměli zapomenout ani na jednotné URL adresy, optimalizaci rychlosti načítání stránek (klidně můžete ukládat tzv. Cache do počítače uživatele), či zpětné odkazy z cizích serverů. Pro vyhledávače je to cenné vodítko a pokud se mu přizpůsobíte, snadno přeskočíte své konkurenty.
Nezapomínejte web spravovat a aktualizovat
Jak jsme se již zmínili, principy internetového podnikání se mění a vy, pokud se chcete udržet v popředí a ukázat se potenciálním zákazníkům, musíte na tyto změny reagovat. Proto je potřeba web spravovat, přidávat na něj nové příspěvky a udržovat ho v aktivitě, aby se o něj vaši klienti zajímali, a stejně tak si hlídat současné trendy. Pokud se změní, nebo pokud začnete zaostávat za konkurencí, je na čase provést si audit, a co je zastaralé obnovit. U toho všeho však nesmíte zapomínat ani na svůj marketingový plán a na reklamu, která vám může též přivést spoustu zákazníků. Zohlednit musíte, alespoň minimálně, všechno. Je to hodně těžké, na druhou stranu, odměnou vám budou vyšší návštěvnost a především vyšší zisky z vašeho podnikání. A to je váš cíl, ne?