OOCR „ŠARIŠ“ – Bardejov propaguje krásy regionu v Polsku a České republice
Oblastní organizace cestovního ruchu (OOCR) „ŠARIŠ“ – Bardejov začala propagovat atraktivní region severovýchodního Slovenska v sousedních státech – v Polsku a České republice. Od této kampaně si slibuje zvýšení návštěvnosti regionu právě o polské a české návštěvníky, kterých v současné době nejezdí tolik, kolik by si oblastní organizace cestovního ruchu představovala. V České republice probíhá PR kampaň převážně na internetu, zatímco v Polsku se soustřeďuje na billboardovou kampaň. U oblíbených polských lázní Krynica byly nainstalovány dva billboardy propagující ta nejvýznamnější lákadla – Bardejovské lázně a město UNESCO Bardejov. Pro Bardejov a jeho okolí představují právě Poláci největší podíl v počtu zahraničních turistů. Přestože v letošním roce byla návštěvnost nejvyšší, chce OOCR „ŠARIŠ“ – Bardejov v příštích letech návštěvnost domácích ale i zahraničních turistů zvýšit. O plánech informoval ředitel OOCR „ŠARIŠ“ – Bardejov, Ing. Radomír Jančošek.
„Polsko s jeho téměř 40 miliony obyvatel představuje nejvýznamnější zahraniční trh, ze kterého by severovýchod Slovenska mohl čerpat dlouhodobě. Navzdory nárůstu zájmu polských turistů v posledním období považujeme současné počty turistů z Polska za nedostatečné. Potenciál tohoto trhu je obrovský. Při dobré propagaci by se mohly počty návštěvníků z Polska znásobit. V současnosti převažuje návštěvní turistika, když si Poláci dělají do okolí Bardejova jednodenní výlety. Ubytovaní jsou však na polské straně, čímž zařízení cestovního ruchu na Slovensku přicházejí o tržby. Rezervy proto vidíme především v pobytové turistice a zvýšení počtu přenocování. Přitom i ceny ubytování jsou na Slovensku pro Poláky příznivější než například v Krynici, která je jedním z nejnavštěvovanějších a tím i nejdražších polských lázeňských měst. Doufáme, že i naše plakátová kampaň, která potrvá nejméně jeden rok, pomůže Poláky nasměrovat do Bardejova a jeho okolí. Čeští turisté objevují severovýchod Slovenska spíše individuálně, skupinově je lákají hlavně Bardejovské lázně,“ konstatoval R. Jančošek.
První z celoročních billboardů OOCR „ŠARIŠ“ – BARDEJOV byl osazen v obci FRYCOWA, směr Nowy Sacz – Krynica Zdroj, který tam bude umístěn do 1. 9. 2017. Zobrazuje Bardejovské lázně a je na něm napsáno 35 km od Krynica-Zdrój-Slowacja -Bardejov. Druhá realizace celoročního billboardu v Polsku je věnována městu Bardejov UNESCO. Bilbord má nápis Světové dědictví Bardejov a je na něm náměstí Svatého Egídia v Bardějově. Osazen je od 20. září 2016 v obci Barcice ve směru Stary Sacz – Piwniczna, Mnisek, Muszyna.
„Obdobný billboard bude osazen i na Slovensku před městem Stará Ľubovňa u obce Hnízdne – Nestville, u silnice první třídy na hlavním silničním tahu, příjezdu do města od Kežmarku, Popradu, cca 15 km před hranicí s Polskem. V posledním období Hrad Stará Ľubovňa svými aktivitami zaznamenává značný nárůst turistů a návštěvníků, i takto bychom mohli zviditelnit náš region „ŠARIŠ“ – BARDEJOV. Termín plánovaného osazení billboadu „MĚSTO BARDEJOV s andělem“ je v období 1. 12. 2016 – 1. 12. 2017,“ řekl R. Jančošek.
Více je na: www.bardejov.sk, www.kupele-bj.sk
více v článku...