Jízda v zimě

Zima je tady a s ní námraza, sníh a vánice. Právě v tomto okamžiku je třeba upravit i jízdní styl.

snijeg1

více v článku...

Námraza

Asi největší problém při řízení v zimě je namrzlá vozovka. Na tomto povrchu vám moc nepomohou ani zimní pneumatiky. Klasická námraza na silnici je samozřejmě mnohem horší než souvislá vrstva vody v létě.

Pokud je námraza vidět, máte možnost se alespoň trochu připravit. Záludné jsou však místa, kde je navátý sníh nebo mosty či přejezdy, kde je větší tendence tvorby námrazy než na silnici kolem.

Sněhová vánice či mlha

Klasickou mlhu můžete začít při jízdě skoro po celý rok. Většinou pomůže zpomalit a zapnout si mlhová světla. V zimě když padá sníh je vše komplikovanější. Nejen, že musíte dávat pozor na povrch vozovky, na který padá sníh, ale také v podstatě nic nevidíte.

Tip redakce:  Ušetřete za provoz díky přestavbě na LPG

V ideálním případě je lepší vůbec nevyjíždět. Když už musíte, zpomalte, zapojte opět mlhová světla a pokud je vánice opravdu silná, zastavte a počkejte. Je lepší se trochu zdržet než narazit do něčeho zavátého na silnici či sjet ze silnice. Tiráci mohou použít také přídavné klaksony a fanfáry, kterými na sebe dokážou více upozornit.

Jak upravit svůj jízdní styl, abychom se vyhnuli zbytečným komplikacím?

Základním pravidlem stejně jako při jízdě v létě je předvídat situaci na silnici. Vzhledem k tomu, že v zimě se počasí i povrch dokáže rychle měnit, je to zásadní.

Největší hrozbou, jak již bylo řečeno, jsou úseky na silnici, které mají větší tendenci namrzat. Jde zejména o mosty, kde není vozovka tepelně izolována půdou. V případě dálnic a silnic vyšší třídy se můžete setkat s označením těchto úseků pomocí modrých odrazek na středové čáře.

Tip redakce:  Auto díly z IMDILY, to správné řešení pro vaše auto

Vyplatí se dávat pozor na výstražné značky – jako je nebezpečí smyku, boční vítr, dvojité zatáčky apod., kdy je lepší sundat nohu z plynu.

Při jízdě v zimě se snažte řídit plynule bez zbytečného prudkého brždění nebo rychlých pohybů volantem. Raději brzděte pomalu ale s dostatečným předstihem. Při průjezdu zatáčkou plynule otáčejte volantem a samozřejmě zpomalte.

Když přijde krizová situace

Pokud se i přes tato doporučení dostanete do situace, kdy je rychlost moc velká nebo auto nezatáčí tam, kde by mělo, nezmatkujte.

V potaz je třeba brát sníženou trakci vašich pneumatik, tzn., že může na silnici přenést pouze určitou sílu. Při těchto podmínkách máte v podstatě dvě možnosti – buď zpomalovat, nebo zatáčet.

Tip redakce:  V Německu chystají nová pravidla pro motoristy. Tresty budou tvrdší a nekompromisní

Pokud zkusíte obě kombinace, auto nebude brzdit ani zatáčet podle vašich představ. Dnešní systémy ABS se s tímto dokážou určitým způsobem vyrovnat, nicméně počítejte s prodloužením brzdné dráhy o další metry.

 

http://www.autoelektrik.cz/

Nejste přihlášen. Přihlásit se

Aktuality z domova

Aktuality z domova partner rubriky Zprávy

Aktuální Zprávy

Čerstvé zprávy a události z domova i ze světa. Aktuality ze světa sportu a financí. Novinky v oblasti módy a bydlení. Zprávy aktuálně.

Profi články

Profi články je portál na vydávání Tiskových zpráv. Profi články je zpravodajsky portál společnosti Press Media. info@press-media.cz, profi-clanky.cz

Aktuality Facebook Like Box

Finmag

Finanční zpravodajství. Business News.

NAVRCHOLU.cz

Foto galerie

Přihlásit se | Design DonV optimalizace PageRank.cz