Vánoční firemní večírky: Nové trendy i standardní očekávání, Češi se neřadí k velkým oslavencům
Obchody již oprášili vánoční dekorace, zatímco v řadě firem nastává moment plánování vánočních večírků. Nejlepší podniky a místa jsou rezervována několik měsíců dopředu. Plánování na poslední chvíli se v případě většího počtu osob rozhodně nevyplácí, neboť v prosinci již vybíráte pouze z velmi omezených možností.
Pokud se firma nerozhodne vydat se za zážitkovým večírkem, obvykle se uchýlí k prostorám a nabídce, které nabízí restaurace, bary a hotely. Ačkoli by se mohlo zdát, že v tomto případě bude organizace jednodušší, nemusí to být vždy pravidlem. Firma, resp. osoba, která má organizaci večírku na starost, by měla dopředu vědět, jaká očekávání od akce má, kolik osob se zúčastní, zda preferují poklidné posezení nebo divokou tematickou párty a v neposlední řadě, zda žádají uzavřený prostor či nikoli. „Období rezervací vánočních večírků u nás začíná obvykle koncem srpna, začátkem září,“ říká obchodní a marketingová ředitelka Parkhotelu Praha, Kateřina Kazeyeva. „Zpravidla platí, že čím větší je firma, tím dříve přemýšlí o místě konání a večírku jako takovém,“ doplňuje.
Nebojte se kreativity
Podle Kateřiny Kazeyevy v českém prostředí i nadále převládá standardní organizace večírků, kdy hosté očekávají především jen občerstvení a hudbu. „V porovnáním se zahraničním jsou Češi rezervovanější a s nápady více konzervativní,“ uvádí a vzápětí dodává, že večírek na míru podle představ klienta v Parkhotelu samozřejmě také nabízí. Není tedy podmínkou si pro tematické party rezervovat služby eventové agentury. Pokud přemýšlíte zvolit pro letošní rok jiný formát večírku, s tématem vám v Parkhotelu rádi poradí. Stačí popustit uzdu fantazie.
Nová témata vánočních večírků jdou často ruku v ruce s filmovými hity daného roku. Typickým příkladem je například americký film Velký Gatstby a s tím spojený návrat jazzových a swingových večírků. Nejnovějším trendem, který eventové agentury u nás zaznamenávají, jsou světelné LED dekorace, a to včetně nábytku. Klient si sám určí barvu podsvětlení, a touto barvou pak září nejen stolky a židličky, ale i celé bary. Oblíbeným doplňkem jsou také fotokoutky s rekvizitami.