Lázně Luhačovice navštívilo v loňském roce téměř 33 000 hostů.
Luhačovické minerální prameny v čele s Vincentkou jsou považovány za jedny z nejúčinnějších v Evropě a Lázně Luhačovice, a. s., tak navštěvují tisíce domácích i zahraničních klientů ročně. V roce 2014, po útlumu v předchozích letech, lázně zaznamenaly mírné oživení. V tomto trendu se nesl i uplynulý rok 2015, kdy se zájem o lázeňské pobyty opět navýšil. V loňském roce navštívilo Lázně Luhačovice téměř 33 000 klientů a počet pobytových dnů se oproti roku 2014 zvýšil o 5 %. O příznivém vývoji informoval výkonný ředitel lázní Ing. Jiří Dědek, MBA.
,,Uplynulý rok tak hodnotíme jako dobrý z pohledu nejen našich lázní, ale i celého oboru. Příznivých výsledků bylo dosaženo i přesto, že v první polovině roku procházel hotel Morava rekonstrukcí a jeho lůžka nebyla nabízena. Rostly hlavně léčebné pobyty hrazené zdravotními pojišťovnami u dospělých i u dětí, které léčíme již od 1,5 roku s doprovodem. Dosažené výsledky byly příznivě ovlivněny novou právní úpravou, která začala platit na začátku roku 2015, ale i zrušením regulačního poplatku 100 Kč od ledna 2014. U části indikací dospělých nová legislativa především prodloužila délku lázeňské péče z 21 na 28 dní. Léčba dýchacího ústrojí i nadále zůstává na první pozici léčených indikací v Luhačovicích. Téměř 60 % klientů zdravotních pojišťoven k nám přišlo za léčbou právě těchto onemocnění. Pozitivní vliv na celkové výsledky měl i zvýšený nárůst zájmu o léčbu pohybového ústrojí v Luhačovicích formou komplexní lázeňské péče. Již druhým rokem jsme zaznamenali také nárůst dětí školního věku, které absolvují lázeňskou léčbu bez doprovodu,“ řekl J. Dědek.
Dodal, že díky provedeným změnám v lázeňství jsou lázeňské léčebné pobyty hrazené zdravotními pojišťovnami dostupnější více lidem. Lázeňským subjektům v České republice přinesly změny po letech nejistoty větší stabilitu.
,,V roce 2015 jsme však téměř 20 % klientů zdravotních pojišťoven, čili cca 2 000 osobám, museli odmítnout léčení vzhledem k omezením v počtu přijatých pacientů danými zdravotními pojišťovnami. Ani přes vynaložené úsilí se nám nepodařilo tyto limity navýšit, proto i nadále musíme některé klienty odmítat, přestože jsme jim schopni všechny služby (ubytování, stravu a léčení) zajistit,“ upozornil J. Dědek.
Zároveň navrhl řešení této situace, kterým je absolvování léčby v zimní sezóně a mezisezóně, kdy lázně tyto limity nedosahují.
,,U pobytů pro samoplátce považujeme za úspěch rovněž další nárůst obsazenosti našeho nejlepšího wellness hotelu Alexandria****, která překročila 55 %. Hotel navštívilo téměř 7 tisíc hostů. Základem zakázky naší společnosti je stále tuzemská klientela. Pacienti s plnou nebo částečnou úhradou od zdravotních pojišťoven se na celkovém počtu pobytových dnů podílejí více než 55 %. Zahraniční klientela dlouhodobě tvoří okolo 10 %. Do našich lázní jezdí zahraniční hosté především z Rakouska a Slovenska, ale i Německa, Izraele a Ruska. I nadále bychom chtěli úspěšně působit na slovenském trhu, kde se po několikaletých nárůstech podařilo v roce 2015 návštěvnost stabilizovat na velmi vysoké úrovni. Loni byly poskytnuty služby téměř dvěma tisícům Slováků, podobně jako v roce 2014. Mírný pokles vloni zaznamenaly Lázně Luhačovice u hostů z Německa a také z Ruska, kde se projevilo oslabení kurzu rublu. Tento pokles zaznamenaly i ostatní lázně v České republice,“ komentoval vývoj J. Dědek.
Více informací je na: www.HotelAlexandria.cz , www.lazneluhacovice.cz