Jak správně prezentovat sponzorovi svou myšlenku?
Snažíte se zaujmout sponzory či dárce, sháníte finance pro projekt? Chcete oslovit média? Nejprve se k nim musíte dostat a následně vás čeká velmi důležitý úkol – prezentovat se tak, abyste je nadchli pro svou firmu, vizi nebo projekt a rovněž musíte o ně pečovat.
více v článku...
Jak se dostat ke sponzorovi nebo dárci?
K firemnímu dárci se dostanete zpravidla prostřednictvím jeho asistentky, emailu, případně přímým oslovením na akci, které se oba účastníte. Možností je celá řada, například lze vyzkoušet různé workshopy a další platformy podnikání.
Buďte trpěliví
Při oslovování sponzora nebo dárce je potřeba mít především trpělivost. Noste sebou vždy a všude vizitky, rovněž je vhodné aktualizovat si pravidelně svůj seznam osob a jejich kontaktů. Na prezentaci se náležitě připravte, nemusíte mít barevnou prezentaci, ale důležité je vědět, o čem mluvíte. Při jednání se sponzory či dárci buďte odlišní.
Jak na úspěšné jednání?
- vymezte si dostatek času
- své téma představte stručně a jasně
- dejte partnerovi dostatek prostoru na otázky
- svůj nápad prodejte a motivujte jej ke spolupráci
- probrané body shrňte
- položte otázku, kdy se máte ozvat pro odpověď
- vždy oceňte a poděkujte svému budoucímu sponzorovi
Samozřejmostí je také péče o nově navázané vztahy. Se sponzorem pravidelně komunikujte a zasílejte mu ukázky odvedené práce. Rovněž dárce i sponzory zvěte na pravidelně pořádané akce, navažte úzkou spolupráci. V případě, že vás sponzor či dárce pozve, zúčastněte se i jeho firemních akcí, kde můžete prezentovat svou službu či produkty. Logo dárce či sponzora uvádějte při každé možné příležitosti, tím budujete pověst i značku. Je důležité ukazovat zájem o spolupráci, posilovat a zlepšovat pracovní vztahy hlavně v dnešní ekonomice.