Konkurenceschopnost – Schopnost a umění konkurovat
více v článku...
Konkurenceschopnost – Schopnost a umění konkurovat
Žádná společnost se nestává konkurenceschopnou sama od sebe. Bez podpůrného prostředí a veškerých služeb orientovaných na výrobu, bez konkurenčních tlaků a cílených opatření firma nemůže růst.
Ing. Vítězslav Kotík, MBA
Společnost C.I.C. Jan Hřebec s.r.o. díky implementaci obchodní strategie, zaměřené na kvalitu a pro-zákaznicky orientovaný prodej prokázal, že společnost C.I.C. Jan Hřebec je schopná ustát tlak konkurence. I v době hospodářské recese zvýšila svůj obrat o celých 41% oproti loňskému roku. Přesněji specifikováno červen 2013 – květen 2014. Obchodní strategii, která se úspěšně osvědčila, nastavil obchodní ředitel Ing. Vítězslav Kotík, MBA, který využil svých dlouholetých zkušeností z oblasti prodeje.
Společnost C.I.C. Jan Hřebec má několikaleté zkušenosti s výrobou vzduchotechnických jednotek a postupným zaváděním nových výrobků na trh se ukázalo být klíčové v dalším rozvoji firmy a výrobního sortimentu. S úspěchem firmy na trhu a spojeným růstem stoupají rovněž i nároky na kvalitu vedoucích pracovníků. Taková společnost vyžaduje, aby její vedoucí pracovníci usilovali nejen krátkodobě o zajištění produkce a zisku.
Konkurenceschopnost – Firemní procesy
Je nutné získat celistvý obraz o firemních procesech. Schopnost konkurovat a vzkvétat i v těžkém období se zakládá na mnoha drobných detailech až po složité operace. Konkurenceschopnost je založena na interakci, jelikož hlavním prvkem firemních inovačních procesů je „učení“ prostřednictvím interakcí. Zpětné vazby mezi firmami a podporujícími institucemi bývají klíčové pro vytvoření konkurenčních výhod. Prostředí, které se podílí na udržení konkurenceschopností je postaveno na národním systému norem, pravidel a institucí, které definují pobídky pro chování a formování firem. To, že jsme nesnížili, ale naopak zvýšili obrat i v době tak nelehké se zakládá především na schopnosti prodávat, schopnosti přitahovat, vyrovnat se: se změnami a podmínkami a schopnost vytvářet příjmy.
Konkurenceschopnost – Poslání společnosti
Mezi naše poslání patří poskytovat výrobky a služby co nejefektivněji. Usilujeme o vyšší životní úroveň všech zaměstnanců ve srovnání s jinými konkurenčními společnostmi a už nyní myslíme na budoucnost. Mezi naší hlavní strategii patří dlouhodobé plánování se zaměřením na dosažení cíle. Naše strategie není pouze prodávat a poskytovat služby, ale vytvářet bohatství. Usilujeme o trvalý úspěch a ziskovost firmy. Mezi naše priority patří schopnost přežít, rozvíjet se a získávat výhody. Mezi další záměry společnosti bezpochyby patří produkce vysoce kvalitních, zdravotně nezávadných výrobků a služeb.
Konkurenceschopnost – Poskytujeme šanci k rozvoji
K dnešnímu dni naše společnost vyrábí jednotky už třetí generace a překročili jsme hranici 12 tisíc vyrobených jednotek. Naše velké projekty, na které jsme právem pyšní, hovoří za mnohé. Široké portfolio výrobků a služeb nevzniklo přes noc, ale je to práce mnoha rukou a také mozků, které mají na starost firemní politiku. Rovněž se můžeme blýsknout programem C.I.C. Trainee, který je určen absolventům magisterského stupně studia VŠ s technickým či ekonomickým zaměřením. Jde vlastně o adaptační a rozvojový program, který je ušitý přímo na míru, každému dle jeho potřeb a oblasti zájmu. V tomto programu vás čeká nemalé množství jednání a prezentací. Zájem o vzdělání a růst kvalifikace má v posledních letech narůstající tendenci. Systematickým procesem a vytvářením pozitivního prostředí k rozšiřování kvalifikace zvyšuje zaměstnavatel motivaci a loajálnost zaměstnanců. Zvyšuje se také dovednost, znalost firmy a tím i spokojenost na obou stranách. Je v našem zájmu podporovat vzdělání a schopnosti našich pracovníků, jelikož se jedná o návratnou investici v podobě vzdělaných a kvalifikovaných zaměstnanců.
Konkurenceschopnost – Další předpoklady úspěšného rozvoje
- Uplatňování preventivních přístupů
- Plnění zákonných požadavků
- Vylepšování spolupráce v oblasti se zákazníky
- Vylepšování vztahů k zaměstnancům
- Vzdělávání zaměstnanců
- Strategické plánování, organizace a systém řízení
- Vylepšování spolupráce s dodavateli
Ing. Vítězslav Kotík, MBA