Tisková zpráva a media
Jak úspěšně oslovit média? Zkuste to tiskovou zprávou. Tisková zpráva má funkci především informativní, zejména o významných událostech, objevech či různých změnách; a funkci propagační. Pomocí tiskové zprávy se snažíme udržet nebo posílit vztahy s veřejností. Tvorbu tiskových zpráv a jejich umístění do tištěných novin obstarává marketingové oddělení nebo PR oddělení. Aby byla tisková zpráva smysluplná, řiďte se při psaní určitými pravidly.
Nejprve zjistěte smysl tiskové zprávy, abyste dovedli zaujmout určitou skupinu čtenářů. Dalším důležitým bodem je upoutat pozornost novináře, vymyslete proto zajímavý titulek a téma. Dbejte také na korektní úpravu textu, správnou stylizaci i gramatickou správnost textu.
Prodejte obsah také pomocí obrazového materiálu, přiložte fotografie, které by měl novinář k tiskové zprávě otisknout. Nezapomeňte také na podpis, tedy jméno a příjmení autora a datum vydání tiskové zprávy.
Tiskovou zprávu pište vždy ve 3. osobě, v úvodu uvádějte nedůležitější sdělení, méně podstatná fakta sdělte na konci zprávy stejně jako doplňující informace. Snažte se být aktuální. Z tiskové právy musí plynout srozumitelný děj. Nepoužívejte příliš odborné výrazy.
Z tiskové zprávy by neměl být na první pohled patrný propagační záměr vaší společnosti. Dodržujte spíše prvky podprahové reklamy.
Tiskové zprávy pro firmy
Zasvěťte čtenáře do problematiky již úvodem – rozuzlení příběhu musí být obsaženo přímo v titulku, nebo v podtitulku a maximálně třech perexových větách.
K zaslání zprávy novinářům používejte nejlépe adresu firemní. Do předmětu uveďte, že se jedná o tiskovou zprávu, přidejte krátkou výstižnou větu, která novináře zaujme. Do těla zprávy zkopírujte titulek a první odstavec, novinář se tak dozví to nejdůležitější, aniž by musel přílohu otevřít.