Sledování cen konkurence a strategická cenotvorba jsou jednoduché nástroje zvyšující zisk
Majitelé a provozovatelé internetových prodejen si lámou hlavu, proč zrovna jejich obchod nemá takovou návštěvnost, když prodávané a nabízené zboží je cíleně inzerováno, má zajímavý sortiment a tak dále. Možná opomněli důležitou součást obchodování, jíž je strategická cenotvorba. Monitoring cen konkurence je logickým krokem, díky kterému si provozovatelé e-shopů mohou nastavit příznivé ceny tak, aby se jejich obchod stal více ziskovým. Sledování cen konkurence není tak složité, jak by se mohlo zdát.
Dynamické přeceňování lze aplikovat průběžně – není třeba závratných skoků
Průběžným monitoringem cen konkurence můžete během dlouhodobého časového úseku nastavovat optimální ceny vámi nabízeného zboží, aby byly viditelně nejpříznivější pro stávající i potenciální zákazníky. Stanete se dlouhodobým partnerem, který pro své zákazníky vždy nabídne nejvýhodnější ceny. Buďte napřed před konkurencí! Sledujte ceny za jimi prodávané zboží, a pokud se sortiment alespoň z poloviny shoduje s tím vaším, předběhněte dobu a nastavte ceny tak, abyste byli absolutně bezkonkurenční.
![](http://www.aktualitycz.cz.hyperion.blueboard.cz/wp-content/uploads/2019/06/blog_ebook_obr-1024x657-1024x657.jpg)
Samozřejmě nelze snižovat ceny donekonečna, abyste nezaplakali nad výdělkem. Ovšem sledování cen konkurence pomůže snáze vybrat konkrétní produkty, u nichž jde jít s cenou mírně dolů, aby byla výsledná částka pro zákazníka viditelně nejpříznivější. Jiné zboží může na snížení ceny chvilku počkat. Strategická cenotvorba není kapitolou z oboru ekonomie, kvůli které byste museli usednout do školních lavic a učit se jí měsíce či roky. Kompletní průvodce monitoringem cen konkurence a dalšími nástroji, které jsou užitečné pro obchodování a podobně, je ke stažení. Stačí se řídit jednoduchými pravidly z e-booku a uvidíte, že se zorientujete velmi snadno v nových možnostech obchodu.