Kvalitní samolepící etikety zvýší atraktivitu vašeho výrobku
Položme si otázku, co především prodává výrobek? Je to jeho cena, tvar? Nebo je to etiketa? Originální, kvalitně vyrobená, která na první pohled zákazníka zaujme?
Je to vše z toho, co jsme uvedli a mnoho dalších faktorů, včetně dobrého marketingu. Samolepící etikety jsou to, co u mnoha výrobků prodává, lidé kupují mnohdy očima a firmy na to sázejí. Ale na to, aby to fungovalo, musí být etiketa originální, kvalitní a nápaditá. Předem musíte vědět, jaký okruh zákazníků potřebujete zaujmout. Kvalitní výrobci etiket vám poradí i s touto problematikou.
Ale etiketa není jen obal (například šampónu, láhve s pitím atd.), etikety se používají i pro EAN (čárové) kódy, složení potravin, v dalších odvětvích jsou to třeba vytištěné normy, loga firem, loga výrobků atd.. Etiketa má tedy z jednoho pohledu za úkol často prodávat a informovat zákazníka o všem, co by měl o výrobku vědět a má být viděno na první pohled. Z druhého pohledu je společnosti využívají k propagaci svého loga, své společnosti a šíří tak povědomí o své společnosti a zvyšují své zisky s minimálními náklady.
Etikety jsou využívány všemi společnostmi, protože každý výrobek musí zákazníka informovat. Kromě klasických etiket se používají i různé speciální etikety (inteligentní, ekologické, bezpečnostní, extrémně odolné…), ale kde sehnat kvalitní etikety? A co když potřebujete nějaký nestandard? Co když chcete udělat soutěž a dát do oběhu například herní losy? Nebo dodáváte potápěčské brýle a chcete tam mít etiketu se svým logem? To není problém, ale pokud chcete, aby navíc odolala slané vodě, už je to oříšek. Nebo máte ekologický obal? Pak potřebujete ekologické etikety.
Jaké jsou technologie výroby etiket?
Sítotisk – průtiskový způsob tisku (barva, pomocí níže se tiskne, se protlačuje přes tiskovou formu, ale přitom se barva dostane jen tam, kde má). Jak toho dosáhnout? Místa, kde nechceme, aby se barva tiskla jsou vyplněna krycí vrstvou.
Flexotisk – je to technika, která se řadí mezi tzv. tisk z výšky. Znamená to, že tiskové body jsou na formě vyvýšeny oproti místům netisknoucím. Tato technologie se dá pro snazší představu přirovnat k tiskové technologii razítka, barva je nanesena také jen tam, kde se má tisknout.
Digitální tisk – velice rychle se rozvíjející technologie, jednoduše řečeno, je to každý přenos motivu na potiskovaný materiál, který je realizován z počítače na tiskové zařízení.
Tamponový tisk – tato technologie se využívá k potisku reklamních předmětů, hrnků, tlačítek atd., v podstatě je to technologie na podobné bázi jako u razítek, ale motiv se fotocestou nasvítí na klišé a potiskovaný předmět se přenáší z klišé hladkou gumou.
Řezaná reklama – zde se řadí výroba reklamy pomocí řezacího plotteru. Princip je podobný jako u souřadnicového zapisovače, jen místo tužky má řezací nůž.