Pay per Click – takzvaná PPC reklama je aktuálně nejvyužívanějším nástrojem v online marketingovém světě. A nelze se tomu divit, když slibuje velmi sympatické benefity. Především si u kampaně založené na PPC můžete nastavit rozpočet i hodnotové cíle a zaujmout můžete přesně definovanou cílovou skupinu. I přesto se však dopouštíme řady chyb, kterým je dobré se vyvarovat, aby efektivita reklamní kampaně nebyla nijak narušena.
více v článku...
Nepoužíváte rozšíření reklam
Jednou z vůbec prvních chyb, ke kterým ve světě PPC reklamy dochází je, že marketingoví specialisté nebo ti, kteří poprvé nastavují své reklamní kampaně nepoužívají rozšíření reklam. Tato funkce je však velmi nápomocná. Nejen, že zvětší samotnou reklamu, která se tím pádem stává nepřehlédnutelnou, ale také výrazně zvyšuje i zapojení a míru prokliků ze strany uživatelů.
V současné době například Google používá řadu dalších rozšíření, jež mohou výrazně pomoct v rámci propagace. Nabízí se například rozšíření o volání, o ceny nebo také o odkazy na podstránky.
Nevyužíváte negativní klíčová slova
„Negativita přece nepatří do reklam,” říkají si mnozí. Jenže jak jinak zabránit tomu, aby vás lidé nenacházeli v souvislosti s nesprávnými klíčovými slovy? Pokud budete prodávat luxusní zboží, pravděpodobně se chcete vyhnout tomu, aby na vás lidé narazili při zadávání dotazu „levné oblečení”, nebo ne?
Nevyužívání negativních klíčových slov rapidně snižuje výkonnost reklamy, která se rázem zobrazuje prakticky všem, ale ne skutečně té pravé cílové skupině.
Nepoužíváte geografické cílení
Zejména propagace kamenných prodejen by měla být přesně zacílená, a to i podle geografického umístění dané pobočky. Člověk si musí uvědomit, že Česká republika se skládá z nejrůznějších regionů a produkt či služba musí zasáhnout ty, které reálně zasáhnout chcete.
A tak při nastavení reklamní kampaně miřte skutečně jen na ty, na které mířit chcete. Nemusíte oslovovat všechny, pravděpodobně se vám to ani nepodaří a bylo by to spíše kontraproduktivní.