Marketing je dynamický obor a reklamní formáty, které byly ještě relativně nedávno považovány za velmi efektivní, mohou být brzy absolutně nepoužitelné. Mimo jiné za to může i internet a jeho masivní rozvoj – právě tomu vděčí za rozvoj online reklama. Jenomže jakkoliv se může zdát, že venkovní reklama přestává mít smysl, opak je pravdou. Význam má i v dnešním zdigitalizovaném světě.
více v článku...
1. nejde vypnout
Outdoor reklama má oproti online prvkům obrovskou výhodu. Bez ohledu na to, jakou cílovou skupinu hodláte oslovit, uvidí vás. Nikdo ji nemůže vypnout, protože neexistuje žádný „offline AdBlock“. Stačí vybrat správnou lokalitu a vaše sdělení se dostane do podvědomí potenciálním zákazníkům.
2. nabízí různé druhy formátů
Venkovní reklama mívá mnoho podob a každá varianta funguje trochu jiným způsobem. Může se jednat o billboardy, citylighty, bigboardy, ale i mnohem menší formáty, jako jsou plakáty. S ohledem na typ kampaně a množství informací, které chcete ve svém sdělení uvést, si vyberete vhodný typ.
3. lépe se pamatuje
Opakování je matka moudrosti, což v případě reklamy platí dvojnásob. Smysl má pouze kampaň, kterou lidé stihnou zaregistrovat a zapamatují si ji. V tomto směru je outdoor reklama jasnou volbou, protože působí non-stop. Je na očích 24 hodin denně a potenciálním zákazníkům se doslova vryje do paměti.
4. umožňuje správné načasování
Když reklama ruší, cílová skupina ji začne vnímat negativně. V prostředí internetu se to může stát snadno – stačí nevhodně umístěný banner… Online reklamu navíc není možné načasovat tak, aby si jí uživatelé všimli ve správný moment. Venkovní formáty jsou jiná káva, lidé je sledují ve chvíli, kdy čekají na autobus, procházejí se městem apod.
5. dá se s ní propagovat online služba
Billboardy, letáčky či výlepy plakátů – všechny typy venkovní reklamy mohou sloužit jako podpora firmy působící pouze na internetu, bez kamenné prodejny. Můžete díky ní oslovit i zákazníky, kteří by se k vašim webovým stránkám jinak nedostali.