Tisková zpráva je univerzálním nástrojem k upoutání pozornosti. Moc nestojí, můžete jich vydávat desítky a přesto je má většina běžných lidí i menších podnikatelů spojené s velkými nadnárodními společnostmi. Ale nemusí tomu tak být – začít vydávat tiskové zprávy je jednoduché!
Tisková zpráva
Je důležité si uvědomit, že na rozdíl od jiných forem reklamy je tisková zpráva jednou z nejbezpečnějších. Nevznikají prakticky žádné finanční nároky, neboť tisková zpráva obvykle stojí v řádech stokorun až lehkých tisíců – záleží pochopitelně na kvalitě. Vůči tiskovým konferencím či placeným PR článkům a místech ve vyhledávačích stojí obvykle méně, navíc máte výhodu v možnosti důkladné kontroly a možnost ovlivnit, na koho vaše tisková zpráva zacílí.
Tisková zpráva se navíc zpravila šíří rychlostí blesku. Stačí ji vydat, rozeslat vybraným novinářům či společnostem pomocí e-mailu a pouze čekat, kdy se začnou objevovat první reakce. Důležité je však nezapadnout do mediální šedi – pokud vaše tisková zpráva neupoutá cílovou skupinu, jde o zbytečnou námahu.
Je proto nezbytné se řídit některým základními pravidly. Tisková zpráva by měla mít logickou posloupnost, avšak nejdůležitější informace umisťujeme na začátek – v dnešní době nemá nikdo čas procházet stovky slov, než nakonec najde kýženou informaci. Svou tiskovou zprávu navíc můžete vyšperkovat i po designové stránce, a dát tak na první pohled obyčejnému textu nádech něčeho speciálního.