Společnost LANXESS vstupuje do Síně slávy Automotive Innovation Awards sdružení SPE

První hybridní konstrukce přední části šasi z plastu a kovu využívající strojírenský plast LANXESS Durethan® byla vyhlášena vítězem Síně slávy 2019.

Pittsburgh, Pensylvánie – První hybridní konstrukce přední části šasi z plastu a kovu (PMH) vyrobená společností LANXESS s využitím vysoce funkčního plastu Durethan®, byla použita ve voze Ford Focus v roce 1999. Nyní získala hlavní cenu v automobilové inovační síni slávy 2019, kterou vyhlašuje automobilová divize sdružení Society of Plastics Engineers (SPE®). Společnost LANXESS, spolu se zástupci týmu společností podílejícími se na vývoji tohoto dílu, byla oceněna ve středu 6. listopadu v rámci 49. výročního udílení cen Automotive Innovation Awards sdružení SPE v centru Burton Manor v Livonii v Michiganu.  

„Je mi velkou ctí přijmout tuto cenu, o kterou se ucházejí automobiloví odborníci s těmi nejkreativnějšími a nejinteligentnějšími výrobky,“ uvedl Jose Chirino, technický ředitel pro Severní a Jižní Ameriku z obchodní jednotky High Performance Materials společnosti LANXESS. „Hybridní technologie kombinující plasty a kovy společnosti LANXESS, se od svého vynalezení před téměř 30 lety, stala zavedenou a důležitou metodou lehké stavby dílů od konstrukcí předních částí šasi až po brzdové pedály. Ve společnosti LANXESS tuto technologii využíváme a dále rozvíjíme i v současnosti,“ dodává Jose Chirino.

Konstrukce přední části šasi z PMH byla navržena společností LANXESS a vyrobena z polyamidové pryskyřice LANXESS Durethan BKV30H 2.0 (tepelně stabilizovaná PA6 s 30% obsahem skla) s ocelovou výztuhou. Ve srovnání s ocelovou konstrukcí umožnil díl z PMH snížení hmotnosti o 40 % a snížení nákladů o 30 %. Díky kombinaci obrovské konstrukční svobody a nízké hustoty materiálu PA6 vyplněného skleněnými vlákny s pevností, tuhostí a nízkou tepelnou roztažností kovů, umožňuje technologie LANXESS PMH vyrábět lehčí díly s vyšší únosností a větší torzní tuhostí než otevřené plechové profily, dosáhnout vyšší přesnosti ve výrobě a použití a umožnit vyšší integraci funkčních prvků. 

Aby mohl automobilový plastový nebo kompozitní díl vstoupit do Síně slávy sdružení SPE, musí být určitým způsobem nepřetržitě využíván po dobu nejméně 15 let a obecně uplatňován v automobilovém průmyslu. Hybridní konstrukce z plastu a kovu společnosti LANXESS je úspěšně používána ve více než 70 aplikacích. Po celém světě bylo s využitím této technologie vyrobeno více než 70 milionů dílů.  

Kromě společnosti LANXESS, jako dodavatele materiálu, se na vývoji přední části šasi z PMH podílely společnosti Ford Motor Company (OEM), Visteon (dodavatel systému a výrobce/zpracovatel výlisků) a Misslbeck (výrobce nástrojů).  

Program Automotive Innovation Awards sdružení SPE je nejstarší a nejvýznamnější ocenění na světě v oborech automobilového průmyslu a průmyslu plastů. Nominace na Nejinovativnějších využití plastů předkládají každý rok desítky týmů z řad výrobců OEM, přímých dodavatelů a výrobců polymerů. O těchto oceněních rozhoduje každý rok více než 800 specialistů OEM, manažerů z řad výrobců automobilů a plastů a zástupců médií. 

Don: