Hrozíte se situace, že budete muset reklamovat zboží, které jste si koupili. Co máte udělat a na co máte právo?
více v článku...
Spousta otázek pro bezradného zákazníka
Nebojte se této situace, není vše ztraceno. První povinností, kterou nelze v žádném případě změnit je přijetí zboží k reklamaci. Prodávající tuto skutečnost nemůže odmítnout ikdyž se domnívá, že reklamace není oprávněná. Při uplatnění reklamace není třeba dodat příslušenství, pokud je zjevné, že s ním vada zboží nesouvisí. Není ani bezpodmínečně zapotřebí přinést doklad o koupi zboží, pokud dokážete koupi v prodejně. Stačí třeba jen doložit výpis z bankovního účtu.
Důležitým faktorem je vystavení reklamačního protokolu. To zajistí prodávající. Zde se uvádí přesné datum reklamačního řízení a požadovaný způsob reklamace. Uvádí se také stav zboží při převzetí k reklamaci a vše se stvrdí podpisem obou stran.
Jestliže doposud neuplynule záruční doba a máte zboží pojištění, není potřeba čerpat pojistné plnění. Reklamace zboží spotřebitelem musí prodávající vyřídit do 30 dní od uplatnění. V této době se posoudí vada, rozhodne se o reklamaci nebo provede náprava. Prodávající se vždy musí zabývat reklamovanou vadou. Náklady reklamace nese vždy prodávající a nelze požadovat tuto částku po kupujícím ikdyž by reklamace nebyla oprávněná.