Praha opět uvažuje o Kaplickém

Poptávka po chybějící koncertní hale v hlavním městě otevřela debaty o tom, jestli přeci jen není Praha hodna nějaké stavby od světoznámého architekta Jana Kaplického. Na Štvanici by tak do roku 2022 mohla stát hala postavená právě podle jeho návrhu.

Z pražské radnice se už několik let ozývají hlasy, že v hlavním městě výrazně a dlouhodobě schází moderní koncertní sál. Jeden ze současných radních Jan Wolf (KDU-ČSL/Trojkoalice) k tomu přidává aktuální pohled: „Po nové koncertní hale je ze strany města poptávka a aktuálně máme volné prostředky na investice do kultury. Po 25 letech bychom rádi začali budovat teprve druhou veřejnou stavbu. A vzhledem k tomu, že v Českých Budějovicích nebyl Rejnok postaven, líbilo by se mi jej mít v Praze.“

Z dalších Wolfových slov vyplývá, že by si Praha zasloužila budovu od světově významného architekta. „Mým osobním přáním je, aby Rejnok stál na Štvanici. Po demolici stadionu za minulého vedení Prahy se tady uvolnila parcela, která patří městu,“ doplňuje Wolf.

Kritikům, kteří upozorňují, že Štvanice jako ostrov na Vltavě není příliš vhodnou lokalitou pro takovou stavbu, protože by stála v přímo v záplavové zóně Wolf namítá: „Budova by stála na pilířích a ve spodních patrech by byly garáže, které by se při velké vodě vyklidily, a po skončení povodně by se zase auta vrátila zpět.“

Rejnok v Praze do šesti let

Náklady na výstavbu radní Wolf odhaduje na 1,5 až dvě miliardy korun. Proinvestovat by se měli mezi lety 2018 a 2022. Právě tento rok označila radnice jak reálný termín otevření nové koncertní síně.

Původně byla Kaplického koncertní hala, která se hlavně barvou a tvarem nápadně podobá rejnokovi, zamýšlená pro České Budějovice. Projektová studie je nejdopracovanější v porovnání s ostatními tuzemskými Kaplického projekty. Navržený projekt počítá pro budovu s dvěma koncertními sály pro 1000 a 400 posluchačů. Celá budova má mít tvar trojúhelníku a zabrat by měla téměř 1,5 hektaru.

redakce: