PR článek je významným marketingovým nástrojem sloužící k podpoře výrobků či služeb, prezentaci firmy nebo představení čehokoli, co je dost zajímavé pro firmu či prodej. PR článek je tajnou zbraní marketingu. Je-li mu věnovaná dostatečná pozornost a zpracování, stává se z něj významný obchodní prvek. Jeho úroveň se odvíjí samozřejmě od kvality tvůrce, stejně tak je i podstatná role zadavatele, který musí vědět, co chce článkem říci a kdo bude jeho cílová skupina. Zadavatel musí předat všechny dostupné a potřebné podklady textaři ke zpracování. A snaživý copywriter dodá jako svou přidanou hodnotu i další relevantní informace. PR článek lze využít snad na jakékoli téma. Nejpodstatnější je vědět, o čem chci psát, jak to napíšu, aby se to stalo PR bestsellerem mé cílové skupiny a kde se čtenáři, potenciální zákazníci, pohybují, abych jej umístil na správných stránkách. Specifikaci cílové skupiny, pohlaví, vzdělání, věk a koníčky, není radno podcenit, jinak by se mohlo stát, že i sebelepší PR zůstane nepřečten, pokud text o mořských rybách bude umístěn na webu pro fotbalové fanoušky.
více v článku...
Náležitosti PR článku
PR článek musí mít hlavu a patu, nesmí být příliš dlouhý a musí vypadat lákavě. Je možné jej doplnit odkazy na články podobného zaměření, vhodné je vložit i zajímavou fotografii. Jednoduše tak, aby i zarytý odpůrce čtení na něj zvědavě nakoukl a začetl se. PR článek by měl splňovat: pozornost, zájem, touhu a akci. Pozornost musíme ve čtenáři vzbudit ideálně již nadpisem, nejpozději v prvních dvou větách, kdy se nenásilnou formou čtenář dozví něco nového, zájem o nabízený produkt či informace i s možností zúčastnit se nabízené akce nebo registrace, dozvědět se unikátní informace, které doposud neznal i možné pikantnosti ze zákulisí firmy, čímž vzrůstá touha a potřeba po tak dokonalém produktu a potom přichází samotná akce, nákup popisovaného. A je-li čtenář ideální cílovou skupinou, je právě na cestě stát se zákazníkem.
Co dokáže dobrý PR článek
PR článků není třeba se bát. Jen je nutné jim poskytnout potřebnou péči a důmyslného textaře a ony se nám odvděčí novými zákazníky, větší návštěvností našeho webu a radostí z dobře odvedené práce.
Publikace PR ČLÁNKŮ na zpravodajských webech nebo prestižních life style magazínech.
Seznam webů pro publikaci tiskových zpráv, komerčních článků a PR článků najdete zde
Kontaktujte nás na emailu info@press-media.cz