více v článku...
RANGE ROVER VELAR vs. LAND ROVER SERIES I
Na začátku je nutné říci, že tyto dva Land Rovery dělí od sebe celých 65 let. Vývoj automobilů a jejich funkcí i komfortních vlastností je za tuto dobu neuvěřitelný. Zatímco jízda v Land Roveru Series I je bezpochyby zážitek, ale trochu připomíná jízdu traktorem, tak v Range Roveru Velar je opravdu luxusní a komfortní svezení. Dalším značným rozdílem je fakt, že Series má místo střechy pouze plachtu, takže za nehezkého počasí je vám opravdu zima, naopak v létě nemůžete použít klimatizaci na rozdíl od Velaru, který je prostě a jednoduše špičkou co se týče moderních SUVeček.
LAND ROVER RANGE ROVER VELAR
Jakmile k tomuto autu přistoupíte, ihned uvidíte jednu z krásných, a především praktických vychytávek. Range Rover Velar má nejen úchvatný a převratný design s uhlazenými jednoduchými liniemi, ale vlastní také vychytávky jako výsuvné zapuštěné kliky dveří, které vyjíždí pouze při vstupu do vozidla. Přesto, že Velar patří do sekce off-road automobilů, působí především luxusním dojmem vozidla do města.
Unikátní prostředí v interiéru
Krásný design a uhlazené linie pokračují i uvnitř vozidla. Jakmile se posadíte se na vysoko umístěná sedadla, překvapí vás jednoduchost interiéru. Kam se podíváte, tam je krásná kombinace kůže a skla. Jakmile nastartujete, rozzáří se přístroje za volantem, napřímí se centrální displej a rozsvítí se další obrazovka umístěná pod ním. Oba tyto displeje si mezi sebou vyměňují informace a lze mezi nimi přepínat nastavení, jak jen potřebujete. Nastavování terénních systémů, klimatizace a multimédií je velmi jednoduché a intuitivní. Jako jednu z největších vychytávek, které při jízdě oceníte, je možnost přepnout displej za volantem na navigaci. Už tedy nemusíte kvůli navigaci uhýbat pohledem na palubní desku mezi řidičem a spolujezdcem.
Další skvělá funkce toto vozidla je integrovaný masírovací systém v sedadlech, kde si můžete navolit několik druhů masáží zad. V případě, že jedete na dlouhou cestu, vlastního „maséra“ v autě jistě velmi oceníte. Cestující na zadních sedadlech si také přijdou na své. Mohou si dopřát maximálního pohodlí na sedadle s nastavitelným sklonem a dvou displejů zábavního systému.
Neuvěřitelná jízda
Jízdní vlastnosti tohoto velkého mazlíka jsou jedním slovem dokonalé. Na centrální obrazovce si ručně můžete nastavit systém Terrain Response, který zajišťuje optimální nastavení vozidla přizpůsobováním reakcí motoru, převodovky, diferenciálů a podvozkových systémů vozidla v souladu s požadavky daného terénu. Systém má celkem šest nastavení: komfort, tráva/štěrk/sníh, bláto a vyježděné koleje, písek, ECO a režim Dynamic. Pokud si chcete užít opravdu pohodlnou jízdu, při které váš automobil bude ladně sjíždět silnice, určitě zvolte nastavení komfort. Režim Dynamic je naopak pro poněkud tvrdší a – jak už je v názvu uvedeno – dynamičtější jízdu. Na co slouží další systémy asi není nutné ani vysvětlovat.
Range Rover Velar je prostě výjimečné auto, které má zatraceně přitažlivý styl a dokonale se hodí do center moderních měst. Jízda s ním je extrémně pohodlná. Vůbec však nezáleží na tom, po jaké silnici zrovna jedete, Range Rover Velar je superpohodlné auto, které se ladně pohupuje a izoluje vás od jakéhokoliv povrchu.
LAND ROVER SERIES I
Tento legendární stařeček vypadá na svůj věk stále tak zachovale především díky renovaci v autosalonu Dajbych. Uvnitř vozidla je však více než značné, že je již 65 let starým veteránem. To, co by vás však určitě překvapilo, je fakt, že je určen pro převoz až sedmi lidí včetně řidiče. Přitom je o notný kus kratší než moderní Velar. Ovšem sedm lidí by v Series rozhodně pohodlí nemělo.
Základem Land Rover Series I je masivní ocelový žebřinový rám a odpružení kol listovými pery. Má také geniálně jednoduchou konstrukci, která mu přináší výjimečné schopnosti, bezkonkurenční odolnost a dlouhou životnost. Ostatně důkazem toho je fakt, že i po šesti desetiletích je stále v provozu. V případě, že byste se touto legendou chtěli pokochat, je k vidění v Plzni v autosalonu Dajbych, kde se můžete svézt i v novém Range Roveru Velar.
RANGE ROVER VELAR | LAND ROVER SERIES I |
Typ: Range Rover Velar | Typ: 80 ST |
Rok výroby: 2018 | Rok výroby: 1953 |
Motor: naftový šestiválec 3,0 l | Motor: benzínový řadový čtyřválec 2,0 l |
Výkon: 221 kW, 700 N.m/min-1 | Výkon: 38 kW, 118 N.m/min-1 |
Převodovka: automatická | Převodovka: čtyřrychlostní manuální s redukcí |
Aneta Havlová