SEO optimalizace je více-méně kompletní strategií pro vaše on-line podnikání. SEO optimalizace zviditelní váš web ve vyhledávačích a zajistí mu vždy lepší pozici. V praxi to znamená, že návštěvníkům a potencionálním kupujícím k sobě zametete cestičku. Krom SEO optimalizace jsou vhodné i PPC kampaně, které také zajišťují viditelnost webu. Často podnikatelé řeší dilema, co se vyplatí víc. SEO optimalizace nebo PPC kampaně? A proto si dnes na tuto otázku odpovíme.
více v článku...
Optimalizace webu pro vyhledávače a jejich princip zviditelňování webu
Optimalizace webu pro vyhledávače a PPC reklama mají jedno společné. Oba tyto nástroje se snaží co možná nejvíce zviditelnit web tak, aby na něj přišlo hodně návštěvníků. Oba nástroje však fungují na poněkud odlišném principu. Zatímco optimalizace webu pro vyhledávač je během na dlouhou trať, PPC reklama je jednorázovou akcí s velkou efektivitou a nízkou nákladovostí. Zkrátka a dobře u SEO se výsledky dostaví až po nějaké době (například po třech měsících). Úspěchu předchází ladění obsahu webu, analýza klíčových slov, budování zpětných odkazů a podobně. Práce o web však tímto nekončí. Web se musí neustále monitorovat, upravovat a výsledku se hned po spuštění nového a podle SEO upraveného webu nedočkáte. Vše ukáže až čas. A tento „čekací čas“ můžete využít pro tvorbu vaší PPC reklamy, kterou můžete přesně zaměřit na zákazníka. Navíc má PPC reklama výhodný poměr ceny a opravdového přínosu pro web.
PPC reklama – jednorázová akce s velkou efektivitou
PPC reklama je jedním z dalších nástrojů, jak zviditelnit web. Oproti SEO však funguje mnohem rychleji a efektivněji, mimo jiné i proto, že vytvořit PPC reklamu nebo ji následně změnit můžete během pár chvilek. Mezi nejčastější systémy, které PPC reklamu zobrazují patří Google Adwords a Seznam Sklik. Velmi výhodné na tom je, že za reklamu platíte jen tehdy, pokud návštěvník zavítá na váš web, neplatíte jen za kdyby a možná, což je efektivní. PPC reklamou se tak můžete zaměřit na vaši cílovou skupinu, můžete do jejího oznámení umístit ta klíčová slova, která se na váš web kvůli obsahu nevešla a podobně. I s PPC reklamou se však musí umět pracovat a vůbec nejlepší je propojit ji se SEO optimalizací.
PPC kampaně je lepší propojit se SEO
PPC kampaně jsou oblíbeným způsobem, jak web zviditelnit. Avšak lepší než volit mezi SEO a PPC reklamou, je lepší oba nástroje zkombinovat a tak si zajistit kvalitní výkonnostní marketingovou strategii.