Franchisingová smlouva je vstupenkou k bezpečnému podnikání

Franchising - Business Background. Blue Arrow with "Franchising" Slogan on a Grey Background. 3D Render.

Chcete začít podnikat, ale chybí vám nápady, větší obnos peněz, energie? Asi už víte, že základem dobrého podnikání je geniální nápad a léta dřiny k vybudování jména či značky. Naštěstí existuje již zkratka a vybírat se dá z více než stovky úspěšných zaběhnutých značek. Základem je franchisongiová smlouva.

Franchisingová smlouva je základním prvkem, na němž je postaven vztah mezi dvěma stranami franchisorem – franchisantem. Vystihuje trvalou a blízkou spolupráci včetně stanovených pravidel. Franchisingové podnikání tak nabízí možnost získat osvědčené podnikatelské nápady a značku.

Majitel franchisingu tak souhlasí s provozováním podnikatelské činnosti a využíváním vybudovaného know-how včetně technických i obchodních postupů. Jakmile dojde k podepsání franchisingové smlouvy, budete vy i případní zaměstnanci precizně připraveni pro budoucí podnikání.

Franchising v ČR se těší popularitě

Franchising v ČR slaví nemalé úspěchy. Jak je to však se smlouvou v této oblasti podnikání? Pokusíme se podívat na tento typ podnikání více zblízka. V České republice i jiných zemí EU není takováto smlouva právně upravena, ovšem vychází se jí maximálně vstříc.

Franchisingová smlouva

Jednoznačně formulovaná a plně funkční smlouva s veškerými přílohami i manuály zajistí optimální fungování vztahů obou smluvních partnerů. V podstatě jde o smlouvu mezi dvěma stranami, která dává možnost oběma zúčastěným dohodnout se volně na všech podrobnostech. Franchising v ČR se v posledních letech využívá v různorodém odvětví. Ať už jde o gastronomii, cestovní ruch, bydlení, finanční poradenství a jiné. Není tedy možné vytvořit universální vzor takové smlouvy.

Vše závisí na základních parametrech, jež bývají součástí každé franchisové smlouvy.  Zbytek se poté ladí po dohodě obou stran. Franchisová smlouva zahrnuje přibližně 20 stran textu. Patří sem například doba trvání smlouvy, možnost jejího prodloužení, typ spolupráce, definování povinností a úkolů, ochrana know-how, specifikace výrobků, marketing, propagace, logo, seznam výrobků a mnoho dalšího.

redakce: