Provozování restaurace je velmi náročné a jednou ze základních starostí každého majitele podniku je získat početnou klientelu. Nevíte, jak byste měli nalákat hosty právě k vám? Poradíme vám! Existuje totiž spousta zaručených triků, které se vyplatí vyzkoušet. Společně se přesvědčíme, že lidé budou chodit pouze tehdy, když se jim bude spousta věcí na vaší restauraci zamlouvat a těch negativních charakteristik bude co nejméně.
více v článku...
Stylový interiér i exteriér samozřejmostí
Nesmírně důležitý je příjemný pocit lidí, kteří do restaurace zavítají. Jestliže je interiér příliš tmavý a nevýrazný, určitě se v něm nebudou cítit pohodlně. I proto se vyplatí vsadit na zajímavé odstíny barev, které budou korespondovat s celkovým vybavením vnitřních prostor. Důležitou roli hraje zejména hezký nábytek. Moderní jídelní stoly do restaurace patří stejně tak, jako zajímavé židle a křesla. Dnes se uplatňuje zejména masivní dřevo v kombinaci s polstrováním. Ve venkovních prostorách vypadají kompaktně designová křesla z ratanu, popřípadě také lavice z masivního dřeva. Restaurace by měla zaujmout i svým vzhledem. Neuškodí ani poutavá nabídka a vkusné osvětlení. Určitě není špatné mít stylovou zahrádku a dětský koutek.
Skvělá kuchyně
Většinu z nás lákají restaurace především vynikajícími pokrmy. Jestliže se zaměříte na některé speciality, zeštíhlíte jídelníček a budete mít v kuchyni odborníka na slovo vzaté, máte vyhráno! Připravovat jednotlivá jídla musí kuchař z čerstvých kvalitních surovin. Zapomenout nelze ani na celkový vzhled porcí, který ještě dokonale podpoří hezký porcelán. Když se ke všemu přidají ještě stylové příbory, není co řešit. Aranžmá stolu bude odpovídat skvělým chutím a gastronomickým zážitkům, které hostům pokrmy přinesou.
Ochotný personál
Stylové vybavení restaurace a vynikající kuchyně vám budou prakticky k ničemu v případě neochoty personálu. Právě číšníci by měli umět speciality podávané z kuchyně dokonale prodávat. Zákazníci se rádi informují o jednotlivých položkách v jídelním lístku, zeptají na některé nejasnosti, popřípadě si nechají doporučit nápoje.
Marketingová strategie
Každý podnik musí mít propracovaný marketing. Je třeba, aby byla restaurace nějakým způsobem zaměřena a měla kvalitně zvládnutou reklamu. Jen tak se totiž dostane do povědomí široké veřejnosti. Myslet je nutné i na fakt, že nejlepší reklamou jsou spokojení hosté, kteří budou o chvílích strávených právě u vás hovořit v superlativech.
Oblíbená lokalita
Zapomenout nelze ani na lokalitu, v níž se restaurace nachází. Výborné jsou hodně frekventované ulice a centra měst. Jestliže ale splňuje váš podnik veškeré charakteristiky uvedené v předchozích bodech, přilákáte početnou klientelu i na místa, která nejsou až tak jednoduše dostupná.