Zaměřeno na tiskové zprávy

Cílem tiskové zprávy je předat aktuální informace médiím. Tato informace v sobě zahrnuje v podstatě něco nového či neznámého do doby oznámení. Zpravidla bývají tiskové zprávy hodné uveřejnění takové, které obsahují prvek neznámého, nečekaného a zdůrazňujícího. Ať už se jedná o nebezpečí, konflikt, odhalení skandálu. Avšak je důležité nezaměňovat si tuto práci s reklamou, která je založená na nákupu.

Tiskové zprávy, nejžhavější novinka

V realitě to většinou bývá soutěž s ostatními zprávami, horkými novinkami, a proto by tisková zpráva měla být napsaná zajímavě, stručně k věci, a na odborné úrovni.  Ještě, než se rozhodnete rozeslat do médií tiskovou zprávu, přesvědčte se, že máte skutečně co říci a že vaše téma z nějakého důvodu zaujme. V podstatě vám může pomoci odrazit se od pěti základních bodů.

  • Stanovte si cíle tiskové zprávy a zaměřte se na správná média.
  • Tiskovou zprávu posílejte vždy v pravý čas. To znamená, dokud je informace čerstvá a ještě se neobjevila v médiích.
  • Důležité je zaujmout. Posílejte jen takovou tiskovou zprávu, kterou si sami dokážete představit na stránkách či vysílání.
  • Tisková zpráva by měla obsahovat pouze důležité prvky. Zapomeňte na nějaké romány.
  • Svou pozornost zaměřte také na vhodné distribuční kanály

Tiskové zprávy, výhody a nevýhody

Tiskových zpráv existuje několik typů. Důležité však je najít v tiskové zprávě základní otázky – co, kdy, kdo, proč a jak? Veškerá fakta musí být přehledná a ihned jasná. Nejedná se přece o žádný rébus, a proto by neměla tisková zpráva nechávat prostor pro nezodpovězené otázky. Přemýšlejte také o tom, zda je tisková zpráva nejhodnějším způsobem komunikace na dané téma. Zda by nebyla lepší například tisková konference či placená reklama. Tiskové zprávy mají bezesporu řadu výhod, ale také značné nevýhody. Mezi výhody určitě patří snadná distribuce elektronickou poštou, žádné nebo nízké náklady, možnost zacílení na konkrétní skupinu, i nepříjemná sdělení lze precizně připravit a správně formulovat. K nevýhodám pak patří, že zpráva může skončit v koši, velká konkurence, hůř se přenášejí emoce a postoje.

Tiskové zprávy, kde je vydat?

V případě zájmu o vydání tiskových zpráv nás kontaktujte na:

email:  studio@studiojavi.cz

tel: 603 265 497

  • 37.4K
  •  
  •  
  •  
    37.4K
    Shares

Kometáře uzavřeny

Aktuality Facebook Like Box

Foto galerie

TOPlist

NAVRCHOLU.cz

Přihlásit se | Design DonV optimalizace PageRank.cz